Середа, 28.06.2017, 15:57Вітаю Вас Гість | RSS
Меню сайту
Бібліотеки ЦБС
Для користувача

ДОВІДКА про результати маркетингового дослідження


Дослідження мало на меті з’ясувати необхідність існування бібліотек, як єдиного безкоштовного інформаційного центру в місті, вияснити слабкі і сильні сторони  в діяльності публічних бібліотек міста, чим публічні бібліотеки привабливі для місцевої громади, а що в їх діяльності потрібно удосконалити або змінити.

    Анкетування проводили як бібліотечні працівники, так і волонтери в публічних бібліотеках міста, на вулицях та під час Ярмарку можливостей.

    В он-лайн анкетуванні, яке проходило  на сайті  Стрийської МЦБС з 01 лютого по 10 серпня  2014 року взяли участь 2 тис. користувачів, що становить 16,8%  відвідувачів  сайту  Стрийської МЦБС.

Анкетуванням було охоплено  680 респондентів  різних вікових категорій:

до 15-и років – 7,1%       

15- 21 років – 35%                                   

22- 30 років – 27%

31-60 років – 20% ,

більше 60 років – 10,8%

У маркетинговому дослідженні  взяли участь 62%  жіночої статі,  38% чоловічої статі. Анкетуванням виявлено думки респондентів різного фаху:

  • студенти вузів та учні шкіл – 45%
  • економісти, менеджери, підприємці – 10,1% 
  • фахівці в галузі  освіти та культури – 10,8%
  • пенсіонери – 10,8%
  • робітники різних професій – 5,6%
  • держслужбовці – 2,8%
  • депутати – 0,5%
  • безробітні – 4,8%
  • інші – 9,4%

Таким чином, зібрана інформація  відображала думку мешканців за багатьма соціально - демографічними ознаками анкетованих.

  Маркетинговим дослідженням з’ясовувалась думка мешканців міста «Чи потрібні  бібліотеки  громаді міста». Результати анкетування засвідчили, що абсолютна більшість  опитаних (85%)  зазначили, що бібліотеки необхідні, менше 5%  не думали над цим питанням, а 10% зазначили, що з закриттям  бібліотеки постраждає місцева громада.  На питання, що спонукає звертатись до бібліотеки, респонденти  висловились наступним чином: можливість  отримати інформацію, пов’язану з роботою – 3,1%,  навчанням – 31,9%,   дозвіллям – 9,8% ,   безкоштовний доступ – 25%,  бібліотечні заходи – 10,9%,  клуби за інтересами – 6,1%,  інше – 13,2%.

         Цікавими  були варіанти відповідей в «іншому» : «читати моя життєва потреба, тому звертаюсь до бібліотеки», «спілкування з бібліотекарем», «скористатись безкоштовним скайп-зв’язком», «переглянути періодику» та ін.

  Подальшим уточненням думки респондентів, з чим асоціюється  позитивний імідж бібліотеки, а з чим негативний, виявлено наступні результати :

   

з/п

Позитивні фактори

Кількість відповідей

1.

Комфорт,  затишок

39,1%

2.

Книжкові багатства

49,4%

3.

Безкоштовний Інтернет

36,4%

4.

Кваліфіковане обслуговування

9,2%

 

 

Негативні  фактори

Кількість відповідей

5.

Технічні можливості комп’ютерів та Інтернету

14,8%

6.

Відсутність нових

 книжкових видань

10,4%

7.

Зменшення кількості періодичних видань

4,8%

 

  Маркетинговим дослідженням з’ясувалось, що більшість  опитаних 92% задоволена  бібліотечним обслуговуванням,  39,1% анкетованих приваблює в бібліотеці комфорт і затишок. Анкетування підтвердило думку, що у 75,8%  респондентів  позитивний  імідж бібліотеки  асоціюється з книгами та  безкоштовним Інтернетом.  Складніше було з питаннями анкети 4 – 5,  де вимагалось детальне викладення думки,  але й тут деякі відповіді вражали : «бібліотека познайомила мене з моєю половинкою» – 4%,  «в бібліотеці знайшла  друзів по хобі» – 29%,  «тут черпаю інформацію» – 48%,  «знаходжу порозуміння» – 26%.

 

Дослідження засвідчило, що найбільш популярними бібліопослугами є:

-  пошук інформації в Інтернеті – 54%,   

-  оволодіння комп’ютерною грамотністю – 10%,

-  користування скап-зв’язком – 26%,

-  електронна доставка документів – 5%,

-  придбати через Інтернет-магазин будь-який товар – 5%.

        

Серед зібраних думок анкетованих відносно змін в бібліотеці, найбільша кількість  пропозицій  стосується збільшення   нових видань – 20,4%  та

збільшення назв періодичних видань – 28%,   а 14,8%  респондентів пропонують збільшити  технічні можливості  Інтернету,  12% респондентів висловили думку щодо зміни дня.

         Опитавши 680 респондентів, можна зробити висновок, що більшість 85% мешканців міста  зазначили про необхідність бібліотек,   а 92%  респондентів задоволені кваліфікованим обслуговуванням.  

         Зібрана соціологічна інформація засвідчила, що публічні бібліотеки міста – це єдині безкоштовні інформаційні центри, майданчики  для обміну думками, головні літературні та  просвітницькі осередки міста. Респонденти хочуть бачити  свою бібліотеку європейською, сучасною.  У 85% анкетованих позитивний імідж асоціюється з книжковими багатствами та безкоштовним Інтернетом.  Не слід залишати поза увагою окремі  випадки незадоволених інформаційних потреб.

         В існуючій сьогодні ситуації  залишається  великою проблемою оновлення фондів, збільшення назв періодичних видань, як один із факторів позитивного іміджу бібліотек.

         Таким чином, практичне використання результатів дослідження  має сприяти  зростанню авторитета публічних бібліотек міста, розширенню спектра інформаційних безкоштовних послуг, працювати на вирішення стратегії єдності «Бібліотека – влада – громада».

 

            Провідний методист Стрийської  МЦБС  

                  Баранюк В.А.

Пошук
Наші ресурси
Територія фахівця
Презентуємо ЦБС
Статистика

Онлайн всього: 1
Гостей: 1
Користувачів: 0